Voor bestaande huurders

Wat fijn dat u woont in een van onze locaties! Heeft u vragen over de huur, uw woning of wilt u reparaties of klachten doorgeven? Misschien staat hieronder het antwoord op uw vraag. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de afdeling Verhuur & Beheer via (020) 435 63 60.

Veelgestelde vragen van huurders

  • Welke rechten en plichten heb ik als huurder?

    Uw rechten en plichten als huurder van een woning of bedrijfsruimte staan opgenomen in onze algemene huurvoorwaarden en zijn onderdeel van het huurcontract.

  • Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

    Het opzeggen van de huur van uw woning of bedrijfsruimte kan per e-mail aan wonen@cordaan.nl of telefonisch op (020) 435 63 60.

  • Hoe kan ik een reparatieverzoek indienen?

    Reparatieverzoeken voor uw woning of bedrijfsruimte kunt u indienen bij de onze Facilitaire Servicedesk. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur, via (020) 435 63 63 en per e-mail via facilitaireservicedesk@cordaan.nl

  • Hoe geef ik wijzigingen in de samenstelling van mijn huishouding door?

    Het is van belang dat u wijzigingen in de samenstelling van uw huishouding tijdig aan ons doorgeeft. Veranderingen in uw gezinssituatie kunnen namelijk gevolgen hebben voor uw rechten en plichten als huurder. Tevens kunnen wijzigingen in de samenstelling van uw huishouden ook financiële gevolgen hebben, zoals het recht op en de hoogte van eventuele toeslagen, bijvoorbeeld huurtoeslag en zorgtoeslag.

    U kunt de wijzigingen in uw huishoudsamenstelling per e-mail wonen@cordaan.nl of telefonisch via (020) 435 63 60 aan ons doorgeven.

  • Hoe kan ik een klacht indienen over geluidsoverlast?

    Wij gaan er van uit dat u eerst zelf in gesprek gaat met uw buren. Wacht hier niet te lang mee, dan kan de irritatie beperkt blijven. Begin het gesprek niet als u nog boos bent. Probeer eerst samen afspraken te maken voor een oplossing. Mocht u er niet uit komen dan kunt u contact met ons opnemen via (020) 435 63 60. 

  • Kan ik Thuiszorg ontvangen?

    In alle wooncomplexen van Cordaan kunt u gebruik maken van huishoudelijke hulp en verpleging door Cordaan Thuiszorg. Voor vragen over huishoudelijke hulp kunt u contact opnemen met Cordaan Thuisdiensten via  (020) 258 35 00.

    Voor vragen over verpleging en verzorging in de thuiszorg kunt u bellen met het Centraal Meldpunt van Cordaan Thuiszorg via 088 - 267 32 26.

  • Wat moet ik doen als mijn zorgindicatie verandert?

    Als uw zorg indicatie en hierdoor ook uw zorgzwaartepakket verandert, kan ook uw zorg- en woonbehoefte wijzigen. Wij bekijken samen (eventueel met uw begeleider van Cordaan) wat wij hierin voor u kunnen betekenen met betrekking tot aangepaste zorg en verblijf op dezelfde of één van onze andere zorglocaties.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u vragen over uw gehuurde woning? Neem dan contact op met onze woonconsulenten via (020) 435 63 60 of stuur een e-mail naar wonen@cordaan.nl.

Voor vragen over uw maandelijkse huurbetaling kunt u contact opnemen met de Huuradministratie via (020) 435 63 27.

 

Mocht u vragen hebben over de jaarlijkse huurverhoging en/of over (wijzigingen in) servicekosten, dan kunt u contact opnemen met de Huuradministratie via (020) 435 63 34.

Voor het indienen van een reparatieverzoek vragen wij u vriendelijk om eerst uw Onderhoudsbrochure te raadplegen. Bij verdere vragen kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de Facilitaire Helpdesk via (020) 435 63 63.