Locatie

Borgerstraat

Wonen in een appartement in de Ten Katebuurt

Borgerstraat 140, Amsterdam

(020) 589 6800
Iemand schildert een paddenstoel in een schetsboek.

In de Borgerstraat woon je in een eigen appartement met 11 anderen. Er is een grote binnentuin en een ontmoetingsruimte op de begane grond. De Ten Katemarkt, De Hallen en de Kinkerstraat vind je om de hoek. Net als het buurthuis.

Op het nabijgelegen Ketelhuisplein - op 5 minuten loopafstand - is een steunpunt waar je terecht kunt met ondersteuningsvragen en om anderen te ontmoeten.  

Wat vind je bij ons?

  • Je woon in een fijn onlangs gerenoveerd appartement met eigen badkamer. In het pand wonen 11 medebewoners.

    Overdag is begeleiding altijd in de buurt. Na 22:00 uur kun je de begeleiders telefonisch bereiken.

  • Met een persoonlijk begeleider kijk je welke begeleiding je nodig hebt en maak je afspraken hierover. Je krijgt de rust en tijd om aan je persoonlijke doelen te werken.

    We begeleiden je bij vragen over je leefsituatie, zelfregie en keuzes maken, gezondheid en lichamelijk en psychisch welzijn. Daarnaast kunnen we je ook begeleiden op het gebied van persoonlijke relaties en dagactiviteiten. En we helpen je om actief te zijn in de samenleving.

  • Met ondersteuning van een participatiecoach werk je aan een zinvolle besteding van je dag. Ook kunnen wij jou helpen bij het vinden van een leuke baan en je persoonlijke ontwikkeling. In onze buurt worden ook regelmatig activiteiten georganiseerd waar je aan mee kunt doen. Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te maken van dagbesteding in jouw eigen appartement.

    We onderhouden warme contacten met buurthuizen en kleine ondernemers. Daarnaast beheren en onderhouden wij samen met bewoners onze mooie binnentuin. 

Zelfstandig maar nooit alleen

Je woont hier in een eigen appartement, maar er zijn altijd mensen in de buurt. Je familie en vrienden zijn altijd welkom.

In de Borgerstraat kun je op adem komen en werken aan herstel. Gaat het goed, dan kun je doorstromen naar een woning met meer zelfstandigheid en minder begeleiding

Veelgestelde vragen

  • Kosten voor levensonderhoud betaal je altijd zelf. Datzelfde geldt voor de zorgverzekering die je afsluit voor ziektekosten.

    Als je beschermd woont, krijg je leefgeld. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de aanvullende diensten die je kiest, naast datgene wat al vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Wet langdurige zorg (Wlz) wordt vergoed.

    Cordaan houdt zich aan de landelijke regels over wat de zorginstelling betaalt en wat je zelf moet betalen.

  • Ja, er is een wachtlijst. Het is helaas niet mogelijk om te zeggen hoelang het duurt voordat je hier kunt komen wonen. Dat is namelijk van heel veel factoren afhankelijk. Neem hierover contact op met het Cliënten Servicebureau.

  • Als je beschermd woont, heb je een beschikking nodig uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of een indicatie van de Wet Langdurige Zorg (Wlz) GGZ. Je betaalt hierbij wel verplicht een eigen bijdrage. De hoogte hiervan is afhankelijk van je inkomen of uitkering.

    Informatie over de verplichte eigen bijdrage kun je krijgen bij het Centraal Administratie Kantoor. 

    Website van het CAK
  • Bij het Centrum Indicatiestelling zorg (CIZ). Je kunt ook je begeleider vragen om je hierbij te ondersteunen.

    Website van het CIZ

Aanmelden doe je zo

  1. 1 Gesprek met behandelaar

    Kom jij in aanmerking voor beschermd of begeleid wonen? Bespreek dan met je behandelaar welke woonvorm het beste bij jouw persoonlijke situatie en ondersteuningsbehoefte past.

  2. 2 Rondleiding

    Wil je hier komen wonen? En de sfeer proeven en zelf ervaren hoe het er hier aan toe gaat? Bel dan om een afspraak te maken voor een rondleiding.

  3. 3 Aanmelden

    Aanmelden voor beschermd wonen kan op twee manieren: 1) Via de Centrale Toegang van de gemeente, zie de website. 2) via ons aanmeldformulier

Contact

Adres
Borgerstraat 140
1053 RA Amsterdam
(020) 589 68 00

In een oranje vlak staan twee tekstballonnen. In een van de ballonnen staat een helpende hand.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over wat wij voor je kunnen doen? Of wil je meteen zorg aanvragen? Dan kun je ons op werkdagen tussen 9 en 5 uur bellen. Je kunt ons ook een e-mail sturen.

Cliënten Servicebureau

T: 088 267 32 26
E: zorgbemiddelingvgzenggz@cordaan.nl