Een vergrootglas hangt boven de kaart van Nederland

Klacht of idee

Ben je tevreden over onze zorg? Of vind je dat dingen beter kunnen? Wij horen graag jouw mening, zodat wij onze zorg kunnen verbeteren.

Wij hechten veel waarde aan de ervaringen van onze cliënten en naasten. Op deze pagina lees je hoe je bij een klacht in contact kunt komen met onze klachtenfunctionarissen. Maar ook als je tevreden bent, vinden we het fijn als je ons dat laten weten.

Ben je niet tevreden over de zorg die jij of jouw naaste heeft gekregen? Je kunt dan het beste eerst contact opnemen met de contactpersoon of locatiemanager van de zorglocatie. Jullie kunnen dan samen kijken of er een oplossing kan worden gevonden.

Als dat niet helpt, kun je contact opnemen met een van onze klachtenfunctionarissen. Bij de klachtenfunctionaris kun je ook terecht met vragen, voor informatie of advies. 

Zorgkaart Nederland

Via Zorgkaart Nederland worden waarderingen over onze zorg kenbaar gemaakt. Op onze locatiepagina's vind je de actuele waardering en een link naar Zorgkaart Nederland.

Heb je een klacht?

  • Lachende vrouw met blonde krullen en groene blouse.

    Stuur mij een e-mail.
    Of bel naar: 06 148 43 601

    Ik ben aanwezig op:

    di – wo – do

    Woonlocaties voor ouderen
    Anton de Kom, Berkenstede, Beth Shalom, De Boeg, Buitenveldert, De Diem, Gerrie Knetemannlaan, De Gooyer, Kastanjehof, De Marke - De Meenthoek, Nieuw-Sloten ouderen, De Oevers, Ottho Heldringstraat, d’Oude Raai, Nieuw Vredenburgh, Het Spaarnhout.

  • Vrolijk kijkende dame met vlecht in haar en groene blouse

    Stuur mij een e-mail.
    Of bel 06 1150 9307

    Ik ben aanwezig op:
    ma - di – wo – do

    GGZ
    De Boeg, Geuzenhoek, Gerrie Knetemannlaan, Hofmeyrstraat, IJburg, IJdoornlaan, Ketelhuisplein, Kraaipan Oase, Osdorperhof, S.F. van Ossstraat, Snelleveldstraat, Staalpan Oase, Stadionbuurt en Team Herstel.

    Woonlocaties voor mensen met een beperking
    Bazelhof, Beemsterstraat, Foyer, Foyer 4de verdieping, Ketelmakerij, Koningsvrouwen van Landlust, Ondersteuningsteam, Overtoomsehof, Parkhof LVB, 3e Oosterparkstraat, S.F. van Ossstraat, Overleg, Nieuw-Sloten LVB, Polderweg, IJburg en De Wending.

    Ambulante ondersteuning 
    Noord, West, Nieuw-West, Oost, Zuidoost, Centrum en Zuid, inclusief crisisteam, Ambulant Specialistisch Team (AST), OGGZ en DigiContact.

  • Lachende vrouw met dreadlocks en gekleurde blouse.

    Stuur mij een e-mail.
    Of bel naar 06 2817 0728

    Ik ben aanwezig op:
    ma - di - do - vr

    Dagbesteding en Leerwerkbedrijf
    voor ouderen, mensen met een verstandelijke beperking, GGZ en Leerwerkbedrijf.

    Onderaannemers
    Akwaaba, Indaad

    Jeugd
    Het SleewijkHuis, Kinderdienstencentra, Ondersteunende teams, Kinderteam, Logeren en weekendopvang, Feuerstein Centrum, Gezinshuizen, Marius Meijboom, Specialistische jeugdhulp speciaal onderwijs, Specialistische Kinderopvang, Zorg in onderwijs (ZOG) in Zuid, West en Oost.

    Specialistische Zorg voor mensen met een beperking
    Colijnstraat, Gaasperdam, Kadoelerbreek, Logeren 21+, Nieuw-Sloten EMB, MVB, Parkhof ouderen, EMB en MVB+, De Werf.

    Woonlocaties voor mensen met een beperking
    Borgerstraat, De Diem, Dusartstraat, De Gooyer, Kastanjehof, Gerrie Knetemannlaan, Jan Luykenstraat, Landlust wonen, Mandarijnenstraat, Marcantilaan (Staatsliedenbuurt),  Mulderplein, Navarea, Nieuw Vredenburgh, Van Ossstraat, Saskia van Uijlenburgkade, Senecastraat, Seegersplein, Walmolen, Watertoren.

    Overig
    Kleurrijk Thuis

  • Lachende man met bril en rode trui.

    Stuur mij een e-mail.
    Of bel naar 06 1496 2582.

    Ik ben aanwezig op:
    di - wo - do

    Zorg in de wijk
    Alle wijkteams, crisisteams, expertisecentra Dementie, leerteams en Zorgeloos Thuis.

    Geriatrische revalidatie en paramedische zorg voor ouderen
    De Die, Hof van Sloten, In het Zomerpark en Eben Haëzer.

Vijf mensen die lachend poseren voor een witte achtergrond.

Wie kan een klacht indienen?

In principe dient de cliënt zelf een klacht in. Maar ook familie of naaste (een vertegenwoordiger of een nauw bij de cliënt betrokkene) kan een klacht indienen. Het moet altijd gaan om een klacht van of namens de cliënt en hier is altijd toestemming voor nodig.

Dit geldt ook voor mensen die niet in een locatie van Cordaan wonen, maar als inwoner van Amsterdam gebruik maken van één van onze eerstelijnsproducten zoals: fysiotherapie, ergotherapie of logopedie. 

Klachtenregeling

Cordaan heeft een klachtenregeling en voor de uitvoering daarvan een team met klachtenfunctionarissen. Je kunt jouw klacht mondeling, telefonisch, via de mail of via het klachtenformulier indienen.

Klachtenprocedure

In de onderstaande infographic zie je in één oogopslag hoe de klachtenprocedure van Cordaan werkt. 

Onvrijwillige zorg

Je kunt als cliënt of vertegenwoordiger die te maken heeft met de Wet zorg en dwang (Wzd) hulp krijgen van een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon. Zorgstem helpt u hierbij.

Onvrijwillige zorg

Hoe is de privacy geregeld?

Alle medewerkers van Cordaan hebben een geheimhoudingsplicht. Wat je onze klachtenfunctionarissen vertelt, vertel je in vertrouwen. Wij respecteren je privacy. Je klacht wordt alleen besproken met anderen wanneer dat nodig is om tot een goede oplossing te komen en je toestemming geeft om jouw klacht te bespreken. 

Veelgestelde vragen

  • Bij een tussentijds gesprek of aan het einde van een verpleegzorgtraject, nodigen wij je uit om je ervaring met Cordaan te delen via Zorgkaart Nederland. Dit is een website met daarop alle zorgaanbieders van Nederland. Jouw ervaring is zichtbaar voor alle bezoekers van Zorgkaart Nederland. 

  • Wij waarderen jouw eerlijke mening en staan open voor suggesties. Maak je suggestie voor verbetering kenbaar bij jouw contactpersoon op locatie. Er volgt een gesprek. Kom je er niet uit, dan volgt een gesprek met de locatiemanager. Als dit ook niet leidt tot verbetering dan kun je terecht bij één van onze klachtenfunctionarissen. 

  • De Geschillencommissie verpleging, verzorging en thuiszorg is er voor jou, als je niet tevreden bent over de uitkomsten van de klachtafhandeling door Cordaan of door de regionale klachtencommissie.

    De Geschillencommissie
    Postbus 90600
    2509 LP Den Haag
    (070) 310 53 10
    Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur

  • De huishoudelijk hulp wordt niet verzorgd door Cordaan, maar valt onder Cordaan Thuisdiensten. Dit is een aparte organisatie. Je vindt de contactgegevens op hun website.